Silnik VW POLO (86C, 80) 1.1 (HB) 50 KM - używane i nowe
Liczba wszystkich części z kategorii Silnik: 0
Brak części do wyświetlenia. Wypełnij powyższy formularz i wyśli zapytanie o części. Nasi partnerzy na pewno znajdą odpowiednie podzespoły i przedstawią ofertę.
Silnik - opis części
Silnik spalinowy zwany jest też silnikiem cieplnym. Jest to główny element napędowy samochodu, umieszczony w głównej części komory silnika, zazwyczaj z przodu pojazdu w przypadku samochodów osobowych lub z tyłu w samochodach sportowych. Silnik zamienia energię cieplną, na pracę mechaniczną. Transformacja energii tej następuj przez spalanie paliwa w cylindrze silnika. Gazy, które podczas spalania mają duże ciśnienie oraz wysoką temperaturę, rozprężają się przesuwając tłok w cylindrze, wykonujący przy tym pracę mechaniczną. Wyróżniamy wiele rodzajów silnika, takich jak silniki dwusuwowe, jednosuwowe, iskrowe(benzynowe), samoczynny (Diesla) posuwisto -zwrotne, Wankla (tłok obrotowy), rzędowe, widlaste, typu bokser. Ich zasada działania jest różna w zależności od rodzaju silnika. Na budowę silnika składają się kadłub z cylindrami i tłokami, rozrząd, gaźnik, układ korbowy, zasilania, chłodzenia i zapłonowy, rozruchowy itp. Silnik spalinowy (cieplny) jak sama nazwa nam podpowiada wytwarza ciepło, które jest chłodzone za pomocą chłodzenia powietrznego i wodnego. Najważniejszymi parametrami jakimi charakteryzuje się silnik jest jego moc efektywna, prędkość obrotowa wału, natężenie zużycia paliwa, maksymalny moment obrotowy, sprawność nominalna.
Każdy kierowca wie, że do sprawdzenia poziomu oleju w silniku służy bagnet pomiarowy. Bagnet lub miarka pomiarowa oleju posiada wygrawerowane linie, które odpowiadają minimalnym i maksymalnym wartościom miski olejowej.
Kontrolowanie poziomu oleju silnikowego jest podstawowym obowiązkiem eksploatacyjnym każdego właściciela pojazdu. Informuje o tym nawet instrukcja obsługi samochodu, do której jednak mało kto zagląda. Poziom oleju nie może być ani za niski, ani za...
Zbyt wysoka temperatura silnika samochodowego nie oznacza niczego dobrego. Może to w konsekwencji doprowadzić do stałego przegrzewania się, a co za tym idzie licznych usterek jednostki napędowej. Jak temu skutecznie zaradzić?