Internetowa giełda części

Wybierz samochód i części jakich szukasz
Nie znalazłeś części?
=> KLIKNIJ ABY WYSŁAĆ ZAPYTANIE O CZĘŚCI <=

Tłumik FIAT 850 0.8 34 KM - używane i nowe

Liczba wszystkich części z kategorii Układ wydechowy - Tłumik: 0

Brak części do wyświetlenia.
Wypełnij powyższy formularz i wyśli zapytanie o części.
Nasi partnerzy na pewno znajdą odpowiednie podzespoły i przedstawią ofertę.

Tłumik - opis części

Tłumik środkowy jest elementem w układzie wydechowym znajdującym się w środkowej części. Jego główną funkcją jest zmiana akustyki samochodu. Budowa tłumiku przypomina okrągłą puszkę, w której poprowadzona jest rura z dużą ilością otworów. Pomiędzy ścianami obudowy tłumika, a rurą którą przepływają spaliny, znajduje się materiał tłumiący, którym najczęściej jest wełna stalowa.

Tłumik końcowy wchodzi w skład układu wydechowego. Znajduje się on na końcu tego układu i odpowiada za tłumienie hałasu przy spadających i niskich obrotach oraz dodatkowo oczyszcza spaliny. Najczęściej jest to owalna rzadziej okrągła puszka z przyspawanymi do czoła króćcami wlotu i wylotu spalin. W środku tłumika końcowego znajduje się wypełnienie z wełny stalowej. Tłumiki wstępne i końcowe różnią się występowaniem w tym drugim rodzaju układu rurek i przegród z otworami, które tworzą coś na kształt labiryntu. To właśnie ten system rurek jest odpowiedzialny za  przepływ gazów spalinowych w odpowiednim momencie, w stosunku do gazów wlotowych. Powoduje to stłumienie fali dźwiękowej niesionej przez spaliny spotykającej się analogicznie z falą dźwiękową ale w przeciwnej fazie, która zostaną wcześniej odbita od ścianek tłumika. Efektem tego jest wygłuszenie fal dźwiękowych, jednak nie powoduje to większych strat w przepływie spalin przez system wydechowy.
 

Szukaj części wg marki

Wybrałeś kategorię: Układ wydechowy - Tłumik.

Wybrałeś typ: 0.8 34 KM
Wybrałeś model: 850
Wybrałeś markę: FIAT
Najnowsze poradniki kategorii

Jak wymienić tłumik końcowy?

Jak wymienić tłumik końcowy?

Nie każda wymiana poszczególnych auto części wymaga wizyty w warsztacie. Za doskonały przykład posłuży tłumik końcowy, którego wymiana nie należy do trudnych i nawet amator powinien poradzić sobie z tym samodzielnie.

Zabezpieczenie tłumika przed korozją

Zabezpieczenie tłumika przed korozją

Końcówka wydechu w wielu samochodach jest pierwszą częścią, którą dotyka korozja. Problem rdzy na tłumiku dotyczy zarówno samochodów wiekowych, jak i tych nowszych, dlatego w dzisiejszym poradniku postaramy się wskazać jak skutecznie zabezpieczyć tłumik.

Copyright © 2012 Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu | Polityka cookies.