Manualna skrzynia biegów to mechanizm, który powoduje zmianę tzw. przełożenia, czyli stosunku prędkości obrotowej wału przed sprzęgłem do prędkości obrotowej wału za sprzęgłem. Sprzęgłem nazywamy urządzenie łączące wał napędzający ze skrzynią biegów. Sama skrzynia składa się z układu kół zębatych o różnej średnicy będących ze sobą w ciągłym zazębieniu. Za zmianę przełożeń odpowiedzialna jest ręczna dźwignia. Prędkość wału wychodzącego uzależniona jest zatem od układu zazębienia kół, stopnia różnicy pomiędzy ich średnicami.
Wybrałeś kategorię: Skrzynia biegów.
Zmiana biegów powinna odbywać się płynnie, precyzyjnie i bez wywierania zbyt dużego nacisku na dźwignię. Jeżeli zaobserwowałeś, że w przypadku Twojego auta jest inaczej – nie czekaj, szybko ustal przyczyną i zadbaj o usunięcie usterki.
Copyright © 2012 Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu | Polityka cookies.