Zawory silnikowe VW GOLF PLUS (5M1, 521) 1.6 MultiFuel (CCSA, CHGA) 102 KM - używane i nowe
Liczba wszystkich części z kategorii Silnik - Zawory silnikowe: 0
Brak części do wyświetlenia. Wypełnij powyższy formularz i wyśli zapytanie o części. Nasi partnerzy na pewno znajdą odpowiednie podzespoły i przedstawią ofertę.
Zawory silnikowe - opis części
Istotny element silnika spalinowego, benzynowego oraz na olej napędowy. Gniazda zaworów oraz same zawory umieszczone są w głowicy silnika, wtedy mówimy o motorze górnozaworowym. Rzadziej wsytępuja w bloku cylindrowym - silnik dolnozaworowy.
Zawory dzielą się ogólnie na ssące (dolotowe) i wydechowe (wylotowe).
Zawór ssący ma za zadanie otwarcie się w odpowiednim momencie cyklu ssania silnika w celu zassania mieszanki paliwowo-powietrznej lub powietrza do cylindra silnika. Po napełnieniu cylindra mieszanką następuje zamknięcie zaworu, aby mieszanka mogła być sprężona.
Zawór wydechowy otwiera się uwalniając drogę dla rozprężonych w suwie pracy gazów. Po wyrzuceniu spalin z cylindra zawór wydechowy zostaje zamknięty.
Zawory ssące danego silnika mają zawsze większe średnice (przekroje) niż zawory wydechowe - wynika to z dążenia do zwiększenia masy ładunku podczas cyklu pracy silnika. Z tego też powodu, jeśli liczba zaworów na cylinder jest nieparzysta, to zaworów ssących jest więcej.
Zawory wykonane są ze stali. Mają kształt druta o średnicy kilku mm, długości kilkunastu cm, zakończonego z jednej strony wyprofilowanym dyskiem tzw. grzybkiem.