Wał korbowy MITSUBISHI LANCER III (C1_A, C6_A) 1.2 (C65A) (4G16) 60 KM - używane i nowe
Liczba wszystkich części z kategorii Silnik - Wał korbowy: 0
Brak części do wyświetlenia. Wypełnij powyższy formularz i wyśli zapytanie o części. Nasi partnerzy na pewno znajdą odpowiednie podzespoły i przedstawią ofertę.
Wał korbowy - opis części
Wał korbowy znajduje się we wnętrzu silnika tłokowego. Jest elementem układu tłokowo-korbowego. Zbudowany jest z czopów korbowych i głównych, przeciwciężarów, tarcz koła zamachowego a także ramienia łączącego czopy. Jego budowa różni się w zależności od rodzaju silnika, układu cylindrów oraz ich ilości, a także kolejności zapłonów w cylindrze. Ilość czopów na wale jest równa liczbie cylindrów. Obecnie wały korbowe są łożyskowane co każdy cylinder, gdyż moc silników znacznie wzrosła. W starych modelach silników wystarczyło łożyskowanie co drugi cylinder. Wał montowany jest na kołnierzach poprzedzonych uszczelniaczami, umieszczonych na jego końcach. Przednia część zamontowana jest na napędzie rozrządu bądź ośrodkowego filtra oleju i tłumika drgań skrętnych, Przedłużenia ramion wału korbowego pełnią funkcję przeciwciężarów, które wyrównują cały układ. Odlewane są razem z całością wału korbowego bądź przykręcane przy pomocy śrub. W środku ramion i czopów wału korbowego konstruktorzy zbudowali otwory i kanały, które służą do dostarczania oleju do wszystkich punktów, gdzie potrzebne jest smarowanie, np. łożyska czopów. Wał korbowy wykonany jest najczęściej ze stali niestopowej, która jest okuwana lub stali stopowych, gdzie stosowane jest utwardzanie węglowe. Zadaniem wału korbowego jest przekształcenie ruchu posuwisto-zwrotnego na ruch obrotowy silnika, dzięki czemu moment obrotowy silnik wprawiana koła samochodu w ruch.