Tłok silnika SUBARU FORESTER (SH) - używane i nowe
Liczba wszystkich części z kategorii Silnik - Tłok silnika: 0
Brak części do wyświetlenia. Wypełnij powyższy formularz i wyśli zapytanie o części. Nasi partnerzy na pewno znajdą odpowiednie podzespoły i przedstawią ofertę.
Tłok silnika - opis części
Element silnika spalinowego w kształcie walca z denkiem u góry, gładkim lub lekko wypukłym. Tłok porusza się wewnątrz cylindra, jego ruch posuwisto-zwrotny jest wynikiem spalania się mieszanki paliwowo powietrznej i rozprężania się w ten sposób powstałego gazu. Najczęściej wykonywane są ze stopów aluminium z krzemem. Tłok w dolnej części połączony jest przegubowo z korbowodem, ten z koleji z wałem korbowym wprawiając go tym samym w ruch obrotowy. Tłok prawie idealnie przylega do cylindra poprzez zastosowanie pierścieni w górnej jego części. Pracuje on niemal niustannie w ogniu, dlatego spód denka powinien poprzez odpowiednie swoje wyprofilowanie umożliwić odprowadzenie ciepła do pierwszego pierścienia tłoka.
W silnikach zależnie od porządanych do uzyskania parametrów stosuje się od 1 do kilku cylindrów. W których to każdy tłok w danym momencie jest w innym położeniu. Najczęściej spotykane silniki to cztero- i sześciocylindrowe.