Koło to nazwa elementu maszyny lub urządzenia o geometrycznym kształcie koła, stosowane w transporcie. Koło umożliwia pojazdowi poruszanie się gruncie. Koło samochodowe składa się z piasty, tarczy, obręczy i ogumienia. Piasta koła nienapędowego jest ułożyskowana za pomocą łożysk tocznych na czopie zwrotnicy lub czopie osi nośnej i umocowana na nim nakrętką. Piasta koła zaopatrzona jest w kilka śrub do mocowania tarczy z obręczą. Piasta koła napędowego wsunięta jest na czop półosi, na której może być umiejscowiona na stałe, przykręcona do kołnierza półosi (głównie w samochodach ciężarowych), za pomocą klina, lub do kołpaka osadzonego przesuwnie na wielowypustowym zakończeniu półosi. Tarcza koła samochodu jest wytłoczona z blachy stalowej z przyspawaną lub przy nitowaną obręczą, na którą zakłada się ogumienie. Tarcza koła przymocowana jest do piasty za pomocą kilku śrub. Otwory na śruby mają w tarczy odpowiednie rozwiercenia stożkowe lub koliste, a podstawy nakrętek śrub mają kształt stożkowy lub półkulisty. Wytworzone tarcie zabezpiecza nakrętki przed samo odkręceniem. Do tarczy koła przymocowany jest bęben hamulcowy.
Wybrałeś kategorię: Koła i opony.
Zakup używanych opon samochodowych może stanowić doskonałą okazję do otrzymania bardzo dobrego produktu w korzystnej cenie. Przed zdecydowaniem się na taki krok warto jednak zaczerpnąć specjalistycznych porad, które pomogą nam w ocenie stanu zużycia...
Podczas wymiany ogumienia z letniego na zimowe, wielu kierowców zastanawia się nad tym, na jaki rodzaj felg warto założyć wspominane opony – na felgi aluminiowe czy stalowe? Które felgi powinny sobie lepiej poradzić w trakcie zimy? Przekonajmy się.
Sezon zimowy za pasem, w niektórych miejscowościach zdążył zagościć pierwszy śnieg, a większość kierowców ma już zapewne za sobą zmianę opon z letnich na zimowe. Co należy zrobić ze zdjętymi oponami? W jaki sposób je prawidłowo przechowywać?
Copyright © 2012 Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu | Polityka cookies.